نقدکردن درآمد ارزی ازطریق شرکت های ایرانی

دریافت و نقد کردن درآمد ارزی – بررسی ۷ شرکت‌ تسهیل‌گر خدمات ارزی در ایران

وقتی حرف از درآمد دلاری به میان می‌آید، دغدغه‌ی اصلی خیلی از افراد نحوه‌ی نقدکردن درآمدشان در ایران است.

محدودیت‌های انتقال وجه و تبدیل درآمد به ریال، افراد زیادی را از حضور در بازار بین‌المللی منصرف می‌کند.

شرکت‌های تسهیل‌گر و واسطه‌ همین حالا با شعار تسهیل دریافت درآمد دلاری مشغول به کار هستند و با جستجوی عبارت «نقد کردن درآمد ارزی» در گوگل به وب‌سایت این شرکت‌ها می‌رسید. اما خدمات این شرکت‌ها و نحوه‌ی خدمت‌رسانی‌شان روشن و واضح نیست و همین موضوع اعتماد به این شرکت‌ها را برای ما دشوار کرده‌است.

معمولاً شرکت‌های تسهیل‌گر نقل و انتقالات ارزی، خدماتی از قبیل دریافت و پرداخت پول، افتتاح حساب پی‌پال، خرید اشتراک در سایت‌های خارجی یا ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی را ارائه می‌دهند و در قبال سایر مسائل پیش روی شما تعهد یا مسئولیتی نمی‌پذیرند.

در این مقاله قصد داریم به‌ بررسی شرکت‌های تسهیل‌گری بپردازیم که در حوزه‌ی دریافت و نقدکردن درآمد ارزی فعالیت دارند. به سایت و داشبوردشان سر می‌زنیم و خم و چم کارشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وب‌سایت یا شرکت اول‌پرداخت (avalpardakht)

سایت اول‌پرداخت یکی از سایت‌هایی‌ست که نه‌تنها با جستجو در گوگل به آن می‌رسید، بلکه افراد فعال در بازار بین‌المللی هم با این سایت آشنا هستند. دفتر اصلی این سایت در شیراز است و انواع خدمات پرداخت و انتقالات مالی بین‌المللی را انجام می‌دهد.

وقتی وارد سایت می‌شوید، با ظاهر و چیدمان مناسبی روبرو هستید و نظرات کاربران این سایت را هم می‌توانید در صفحه‌ی اصلی سایت ببینید و بخوانید.

خدمات اول پرداخت عبارتند از:

  • افتتاح و شارژ حساب پی‌پال
  • افتتاح و شارژ حساب وب‌مانی و پرفکت‌مانی
  • رزرو از سایت‌های خارجی
  • خدمات ارزهای دیجیتال
  • تبدیل درآمد ارزی به ریال

 

با ثبت نام در این سایت و تأیید شماره موبایل خود به داشبوردی اختصاصی برای ثبت هر گونه سفارش هدایت می‌شوید.

در این داشبورد، قیمت لحظه‌ای فروش ارز به اول‌پرداخت نمایش داده می‌شود و امکان ثبت سفارش و پیگیری سفارش‌های قبلی میسر است.

برای ثبت هر نوع سفارشی لازم است مراحل احراز هویت در این سایت را تکمیل کنید. این مراحل شامل تأیید ایمیل، شماره موبایل، کد ملی، اطلاعات حساب بانکی و تلفن ثابت هستند.

با توجه به امکانات موجود در داشبورد، شما می‌توانید دلار کیف پول پی‌پال، وب‌مانی و پرفکت‌مانی، پوند و یوروی پی‌پال و حتی بیت‌کوین خود را به ریال تبدیل کنید.

هم‌چنین با داشتن گذرنامه و تهیه‌ی وی‌پی‌اس (vps) می‌توانید نسبت به افتتاح حساب‎های بین‌المللی مانند پی‌پال در این سایت اقدام کنید. تمام مراحل ثبت نام و ساخت حساب توسط اول‌پرداخت انجام می‌شود.

برای ایجاد حساب وب‌مانی نیز با داشتن گذرنامه‌ای با اعتبار ۶ ماهه می‌توانید از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید. افتتاح حساب پرفکت‌مانی نیز با ارسال تصویر گذرنامه و تصویر قبض آب، برق، گاز یا تلفن امکان‌پذیر است.

داشبورد سایت اول پرداخت برای ثبت سفارش افتتاح حساب پی پال و دریافت درآمد ارزی

شرکت ایرانی‌کارت (iranicard)

شرکت ایرانی‌کارت با ارا‌ئه‌ی طیف گسترده‌ای از خدمات مالی بین‌المللی تبدیل به نام آشنایی برای کاربرهای ایرانی‌شده است.

از افتتاح حساب پی‌پال، وب‌مانی و پرفکت‌مانی یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرفته تا خدماتی مثل تهیه‌ی وی‌پی‌اس از سایت‌های خارجی، تبلیغ در گوگل و فیس‌بوک و لینکدین و خرید از آمازون، همه و همه از خدماتی هستند که این شرکت در ارا‌ئه‌ی آن‌ها ایفای نقش می‌کند.

یکی دیگر از خدمات این سایت، صدور کارت‌های ویزا و مستر است که معمولاً در این زمینه با امارات متحده و ترکیه همکاری دارد.

شرکت ایرانی‌کارت از سال ۱۳۸۹ در زمینه‌ی خدمات مالی و پرداخت ارزی فعالیت داشته و اکنون در تهران و اصفهان دفتر دارد.

برای افتتاح حساب پی‌پال ازطریق این سایت کافی‌ست در سایت ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.

هزینه‌ی ساخت حساب توسط ایرانی‌کارت ۳۴ دلار است (تاریخ: 31 تیر 1399) و با ارسال تصویر گذرنامه‌ی شما، تمامی مراحل انجام می‌شود. امکان افتتاح حساب پی‌پال از کشورهای امارات، فیلیپین، عمان و مالزی وجود دارد.

ساخت حساب پی پال و تبدیل پول پی پال به ریال در ایران

آن‌طور که از سایت بر می‌آید خدمات این سایت بسیار متنوع و شفاف است و شما به‌صورت آنلاین می‌توانید خدمت مورد نظر خود را از این سایت دریافت کنید. در جدول زیر هزینه‌‌های مربوط به استفاده از هر کدام از خدمات این سایت گفته شده‌است. تاریخ به روزرسانی این جدول 31 تیر 1399 است.

نام خدمت

هزینه (به دلار)

ساخت حساب پی‌پال

34

ساخت حساب اسکریل

59

ساخت حساب وب‌مانی

11

ساخت حساب پایر (payeer)

24

خرید شماره اسکایپ (شماره موبایل آمریکایی) – یک ماهه

10

خرید شماره اسکایپ (شماره موبایل آمریکایی) – سه ماهه

25

خرید شماره مجازی گوگل برای ثبت نام در سایت‌ها

9

خرید سیم‌کارت بین‌المللی (با پیش‌شماره‌ی انگلستان)

49

سایت تهران پیمنت (TehranPayment)

سایت تهران‌پیمنت از سال ۱۳۹۱ با هدف تسهیل امور پرداخت و نقل و انتقالات بانکی دانشجویان شروع به کار کرده‌است. تمرکز اصلی این سایت بر تسهیل پرداخت آنلاین ارزی‌ست. با این‌حال خدماتی مانند تبدیل موجودی پی‌پال به ریال را نیز پوشش می‌دهد.

این سایت مانند دو سایت قبلی در زمینه‌ی افتتاح حساب پی‌پال، وب‌مانی یا مواردی از این قبیل خدمتی ارائه نمی‌دهد. اما با دریافت حق کمیسیون مشخصی، موجودی پی‌پال شما را به ریال تبدیل می‌کند.

از زمان ثبت سفارش تا لحظه‌ی دریافت موجودی ریالی در حساب‌تان کمتر از ۴ ساعت زمان لازم است. این ویژگی تقریباً در بیشتر سایت‌های خدمات پرداخت بین‌المللی به چشم می‌خورد.

سایت تهران پیمنت

سایت تراپِی (trapay.net)

در سایت تراپی می‌توانید خدماتی مانند افتتاح حساب پی‌پال، تبدیل موجودی پی‌پال به ریال، ثبت نام آزمون‌های خارجی، تعیین وقت سفارت‌ها و پرداخت‌های بین‌المللی را دریافت کنید.

این سایت که از نظر محتوا و خدمات خود بسیار حرفه‌ای عمل کرده، در زمان کمی (۱ تا ۳ روز کاری) حساب پی‌پال وریفای‌شده برای کاربرهای ایرانی می‌سازد.

به علاوه، تراپی با اختصاص آدرس سکونت در کشور مورد نظر و ارا‌ئه‌ی مدرکی برای نمایش آدرس اختصاصی مثل قبض آب یا برق فرایند عضویت در سایت‌های فریلنسری خارجی و استفاده از حساب پی‌پال در این سایت‌ها را آسان می‌کند.

برای عضویت و ثبت سفارش در این سایت لازم است نشانی ایمیل و شماره موبایل خود را در سایت تأیید کنید. سپس با ارسال مدارک و اطلاعات حساب بانکی احراز هویت‌تان را تکمیل کنید. در این مرحله، شما تصویر کارت شناسایی خود را به همراه تصویری از خود در سایت بارگذاری می‌کنید و سپس به‌سراغ ثبت سفارش می‌روید.

برای افتتاح حساب پی‌پال وریفای شده بایستی تصویر گذرنامه‌ی خود را ارسال کرده و مبلغ ۶۹۹ هزار تومان به حساب این شرکت واریز کنید. این مبلغ مربوط به تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ است و ممکن است با گذشت زمان و نوسانات ارزی تغییر کند.

سایت پِی98 (Pay98.cash)

سایت پی98 یکی دیگر از سایت‌های فعال در حوزه‌ی تسهیلگری نقل و انتقالات مالی بین‌المللی‌ست. این سایت با ارا‌ئه‌ی خدماتی مثل

  • افتتاح حساب‌های اسکریل، پی‌پال، پایونیر و …
  • ویزا کارت و مسترکارت
  • نقدکردن درآمد ارزی
  • اختصاص درگاه پرداخت ارزی
  • ثبت نام آزمون‌های بین‌المللی

توانسته توجه کاربرهای زیادی را به خود جلب کند.

شما با عضویت و احراز هویت در سایت می‌توانید سفارش‌ خود را به‌صورت آنلاین در این سایت ثبت و پیگیری کنید.

در مرحله‌ی احراز هویت، با تأیید ایمیل، شماره موبایل و شماره تلفن و ارسال مدارک هویتی شامل تصویر کارت ملی، کارت بانکی و نامه‌ی سلب مسئولیت می‌توانید فعالیت خود را در سایت شروع کنید.

یکی از خدمات قابل توجه این سایت، فروش سرور مجازی یا همان وی‌پی‌اس (vps) است که این روزها فریلنسرهای زیادی برای فعالیت در سایت‌های خارجی در به در دنبال آن هستند. براساس نیازتان می‌توانید این سرور مجازی (یک‌ماهه) را با قیمت حدودی ۲۵۰ هزار تا ۱ میلیون هزار تومان خریداری کنید.

سایر خدمات این سایت مطابق جدول قیمتی زیر هستند (تاریخ به‌روزرسانی: ۳۱ تیر ۱۳۹۹):

نام خدمت

هزینه

ساخت حساب پی‌پال

۴۹ تا ۷۹ دلار

ساخت حساب اسکریل (با ۵ تا ۱۰ دلار اعتبار اولیه)

۱ میلیون و 500 هزار تومان

ساخت حساب وب‌مانی

۲۹ دلار

ساخت حساب پرفکت‌مانی

۲۹ دلار

ساخت حساب پایر (payeer) (با ۵ تا ۱۰ دلار اعتبار اولیه)

۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ساخت حساب پایونیر (pioneer) (با ۵ تا ۱۰ دلار اعتبار اولیه)

۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان

*نکته: در قسمت توضیحات مربوط به افتتاح حساب پی‌پال با پیامی به این شکل رو به‌رو می‌شوید که برای خود ما مبهم‌ست: در صورتی که قصد دارید حساب پی پل شما با استفاده از مشخصات ولید و معتبر (مثلا با شماره تلفن پاسخگو) ایجاد شود، می بایست مبلغ جداگانه ای به این منظور پرداخت کنید.

سایت میهن‌پرداخت (mihanpardakht.net)

از خرید و فروش ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های ارزی گرفته تا افتتاح برخی حساب‌های بین‌المللی مثل وب‌مانی، پی‌پال و اسکریل، اقدامات ارزی متنوعی را می‌توانید در سایت میهن‌پرداخت انجام دهید.

این شرکت در شهرهای تهران و شیراز دفتر دارد و پشتیبانی شبانه‌روزی ارا‌ئه می‌دهد. این شرکت تسهیل‌گر از نظر تنوع خدمتی به پای برخی از رقیب‌های خود نمی‌رسد، اما سایتی حرفه‌ای و جامع دارد.

برای ثبت سفارش در این سایت نیز بایستی همانند سایر سایت‌های این حوزه ثبت نام آنلاین خود را پیش ببرید و با پرداخت هزینه‌ی مربوط به هر خدمت، از خدمات این سایت استفاده کنید.

در حال حاضر و مطابق با اطلاعات پنل کاربری این سایت، افتتاح حساب پی‌پال با سرور مجازی کشور امارات میسر است که برای خیلی از فریلنسرها و فعالان بازار بین‌الملل گزینه‌ی مناسبی‌ست.

هزینه‌ی ساخت حساب پی‌پال ازطریق این سایت ۷۰ دلار و هزینه‌ی خرید وی‌پی‌اس یا سرور مجازی امارات ۲۳ دلار است.

اسکرین شات صفحه اصلی سایت میهن پرداخت و خدمات ارزی این شرکت واسطه

سایت یک پِی (yekpay.com)

سایت یک پی، سایتی‌ست که با ارا‌ئه خدماتی مثل درگاه پرداخت ارزی به شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی امکان دریافت و پرداخت وجوه ارزی را میسر می‌کند. از این‌روی، امکانات این سایت بیشتر بر تسهیل امور شرکت‌ها و افرادی تمرکز دارد که در بازار بین‌المللی و با مشتری‌ها یا کسب‌وکارهای خارجی سر و کار دارند.

در صفحه‌ی اصلی سایت نام شرکت‌هایی مثل فرست‌کوئست، نوار و ایران‌هتلز به‌عنوان کاربرهای این سایت فهرست شده‌است.

این سایت که امکان نقل و انتقالات بین‌بانکی را برای شرکت‌های ایرانی فراهم آورده با بانک‌های ترکیه‌ای و روسیه‌ای همکاری می‌کند و بسیاری از محدودیت‌های مالی را از بین می‌برد. با این‌حال، در برخی موارد برای انتقال وجه از کشورهای اروپایی و آمریکایی ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو باشد.

شرکت‌ها یا افراد بااستفاده از خدمات این سایت هم می‌توانند برای سایت خود درگاه پرداخت ارزی بسازند و هم با ارسال لینک اختصاصی واریز وجه، درآمد خود را از خارج از ایران دریافت کنند.

حرف آخر

در این مقاله به سراغ بررسی چند سایت فعال در حوزه‌ی نقدکردن درآمد ارزی در ایران رفتیم. به وب‌سایت و پنل کاربری تک تک این سایت‌ها سری زدیم و اطلاعات لازم برای مقایسه و انتخاب از میان این سایت‌ها را فراهم آوردیم. فهرست سایت‌های موردبررسی ما به‌مرور زمان طویل‌تر خواهد شد.

در انتها، از شما دعوت می‌کنیم برای دریافت مقاله‌ها، ویدیوها و پادکست‌های ما در حوزه‌ی کسب درآمد دلاری و نقدکردن این درآمد، همین حالا عضو خبرنامه‌ی ایمیلی اَرزیشو شوید. هم‌چنین، درصورت هرگونه پرسش و ابهامی در بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط