لوگوی پی پال در پس زمینه زرد رنگ

5 قدم مهم تا ساخت حساب پی پال در ایران

دریافت درآمد دلاری و نحوه‌ی نقد کردن آن در ایران، همیشه یکی از دغدغه‌های فریلنسرها و به طور کل کسانی‌ست که درآمد ارزی دارند. به دلیل وجود تحریم‌های جهانی علیه ایران، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی نقل و انتقال مالی با ایران و کسانی که داخل ایران زندگی می‌کنند همکاری نمی‌کنند. یکی از این شرکت‌ها سایت پی‌پال (paypal.com) است.

در این متن به زبانی ساده، نحوه‌ی ساخت حساب پی پال در ایران را توضیح داده‌ایم.

مطالبی که در این متن می‌خوانید:

  • پی پال چیست؟
  • 5 نکته‌ی کلیدی برای استفاده از پی‌پال در ایران
  • چطوری حساب پی پال بسازیم؟
  • ناگفته‌های کلیدی

پی پال چیست؟

پی پال یک سیستم آنلاین برای دریافت و پرداخت پول است. می‌توان گفت پی پال ساده‌ترین و فراگیرترین روش نقل و انتقال پول است که با استفاده از آن و فقط به کمک یک آدرس ایمیل می‌توانید دریافت یا واریز پول را انجام دهید.

از بدِ ماجرا این شرکت اصالتی آمریکایی دارد و قوانین سختگیرانه‌ی تحریم علیه ایران را اجرا می‌کند. ولی خبر خوب این است که ایرانی‌های زیادی حساب پی پال دارند و از این سیستم استفاده می‌کنند. چطور؟ این مطلب را تا انتها بخوانید!

با استفاده از پی پال و به کمک یک آدرس ایمیل شما می‌توانید از همه جای دنیا پول دریافت کنید و یا برای کسی پول واریز کنید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین هم خرید با پی پال را بعنوان یکی از راه‌های اصلی پرداخت می‌پذیرند. در واقع  پی پال یک کیف پول آنلاین است که شما می‌توانید با ساخت حساب پی پال از امکانات آن استفاده کنید.

نقل و انتقال مالی آنلاین با لپ تاب
پی پال ساده‌ترین و فراگیرترین روش نقل و انتقال بین‌المللی پول است.

5 نکته‌ی کلیدی برای استفاده از پی‌پال در ایران

همان‌طور که در مطلبهمه چیز درمورد حساب پی‌پال و نحوه‌ی ساخت آنتوضیح دادیم؛ بیشتر تحریم‌ها با ملیت ایرانی مشکلی ندارند؛ بلکه با زندگی در کشور ایران و داخل مرزهای جغرافیایی ایران مشکل دارند، به همین دلیل است که یک ایرانی وقتی در کشور دیگری تحصیل می‌کند یا مشغول به کار است می‌تواند از تمامی امکانات پی پال و سایر سیستم‌های بانکی بین‌المللی استفاده کند.

برای ساخت حساب پی پال و استفاده از خدمات آن در ایران، باید این 5 نکته‌ی مهم را رعایت کنید:

1. شماره موبایل خارجی

در گام نخست و شروع ثبت نام شما باید یک شماره موبایل وارد کنید و پی پال برای شما یک کد ارسال می‌کند، طبیعتاً این شماره موبایل نمی‌تواند برای ایران باشد، در نتیجه شما برای شروع ثبت نام و تایید حساب خود به یک شماره موبایل خارجی نیاز دارید.

2. سرور مجازی (VPS)

موانع استفاده از پی‌پال در ایران تنها به شماره موبایل محدود نمی‌شود، مورد بعدی آی‌پی سیستم شماست که نباید از ایران باشد.

معمولاً برای عبور از فیلترهای داخلی یا تحریم‌های خارجی از وی پی ان استفاده می‌کنیم ولی باید بدانیم که برای استفاده از پی پال این کار ریسک بزرگی است.

وی‌پی‌ان‌ها معمولاً آی‌پی کاربران را تغییر می‌دهند و به نقاط مختلفی از دنیا متصل می‌کنند و این باعث شک کردن سیستم امنیت پی پال به شما می‌شود که کمترین تبعاتش محدود شدن یا لیمیت شدن حساب شماست. در نتیجه پی‌پال تا زمان احراز هویت، امکان دسترسی به پول‌های داخل حساب را به شما نمی‌دهد.

پس کم ریسک‌ترین روش برای اطمینان از این‌که همیشه از یک آی‌پی ثابت به پی پال متصل ‌می‌شوید، استفاده از یک وی پی اس ثابت و ریموت شدن روی آن است. 

3. ایمیل

بهتر است آدرس ایمیلی که برای پی پال خود استفاده می‌کنید با ایمیل اصلی شما که با آن در اینستاگرام و سایر سایت‌های ایرانی و خارجی فعالیت دارید متفاوت باشد. برای فعالیت‌های بین المللی به‌ویژه استفاده از خدمات پی پال، یک ایمیل جدید بسازید. در این ایمیل نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات را مطابق با اطلاعات واقعی‌تان ایجاد کنید و از این ایمیل در شبکه‌های اجتماعی و دیگر کارهای روزمره غیر از پی پال و سایت‌های خارجی استفاده نکنید.

4. آدرس و کد پستی

یکی از مواردی که در ساخت حساب پی پال به آن نیاز دارید یک آدرس در خارج از ایران است. در ابتدا نیازی به تأیید و اثبات واقعی بودن این آدرس ندارد، ولی ممکن است در آینده و هنگامی‌که حسابتان محدود شد، نیاز داشته باشید با ارائه‌ی یک قبض یا مدارک مشابه اثبات کنید واقعاً در آن آدرس سکونت دارید. برای تاًمین این آدرس هم روش‌های مختلفی وجود دارد که در مطالب بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

5. کارت و حساب بانکی

حساب پی پال می‌بایست به یک حساب بانکی، کارت اعتباری و یا کارت هدیه متصل باشد، برای ما ایرانی‌ها که به حساب‌های بانکی خارجی دسترسی نداریم راحت‌ترین راه استفاده از کارت‌های هدیه یا گیفت کارت است. گیفت کارت، ویزا و مستر کارت هم در ایران به صورت فیزیکی و مجازی قابل تهیه است.

چطوری حساب پی پال بسازیم؟

در صورتی که به 5 مورد بالا دسترسی دارید می‌توانید خودتان در پی پال ثبت نام کنید، این کار رایگان است. یک آموزش تصویری گام به گام برای ثبت نام در پی پال به شما ارائه شده است. 

اما ممکن است شما برای تامین شماره موبایل خارجی، گیفت کارت یا آدرس به مشکل بخورید و در این صورت بهتر است از کمک شرکت های واسطه در نقل و انتقال و خدمات ارزی استفاده کنید. این شرکت ها معمولا در یک یا چند کشور افراد مورد اعتماد یا شرکت‌های ثبت شده دارند که با دسترسی به این امکانات و دریافت مبلغی در حدود 34 تا 100 دلار برای شما یک اکانت پی پال وریفای شده ایجاد می‌کنند.

دقت کنید حتی بعد از باز کردن این حساب نیز باید برای فعالیت در سایت به یک آی‌پی ثابت وصل شوید وگرنه ممکن است با ریسکِ محدود یا بسته شدن حساب مواجه شوید.

راهنمای تصویری افتتاح حساب پی پال

1. وارد سایت پی پال شوید، روی گزینه‌ی sign up کلیک کنید و متناسب با کار و فعالیت خود یکی از گزینه‌های حساب شخصی یا حساب بیزنسی را انتخاب کنید.

2. اطلاعات خود را وارد کنید.

3. شماره موبایل خود را تایید کنید.

4. اطلاعات کارت بانکی یا حساب خود را وارد کنید.

مرحله چهارم ثبت نام در پی پال

5. تبریک! حساب پی پال شما ساخته شد.

مرحله آخر ساخت حساب پی پال

نکته: در ابتدای ساخت حساب پی پال نیازی نیست که ثابت کنید در جایی غیر از ایران سکونت دارید، ولی در آینده احتمال این وجود دارد که حساب شما لیمیت شود و پی پال از شما بخواهد مدرکی ارئه دهید و آدرس محل سکونت خود را ثابت کنید.

در این صورت باید مدرکی مانند قبض تلفن به پی پال ارئه دهید و واقعی بودن آدرس خود را ثابت کنید.

ناگفته های کلیدی

  • برای کاهش ریسک‌های احتمالی بهتر است تمام الزامات 5 گانه‌ای که در ابتدا گفته شد از یک کشور باشد، یعنی اگر شماره موبایل از کشور کاناداست بهتر است آی‌پی اتصال شما هم از یک وی پی اس در کانادا باشد و آدرس پستی هم مرتبط به یکی از شهرهای کانادا باشد. این نکته البته الزامی نیست ولی ریسک فعالیت در این سایت را بسیار کم می‌کند.

 

  • امکانات و قوانین پی پال در همه‌ی کشورها یکسان نیست. مثلا در کشور آذربایجان (شهر باکو) پی پال فعال است و شما می‌توانید از آن کشور حساب پی پال بسازید ولی در این کشور سرویس دریافت آنلاین پول فعال نیست و شما فقط می‌توانید از طریق حساب پی‌پال پول واریز کنید و یا خرید آنلاین انجام دهید ولی نمی توانید پول دریافت کنید. پس هدف اصلی ما ایرانی‌ها با ساختن پی پال در باکو تامین نمی‌شود.

 

  • هر اطلاعاتی که نشان دهد صاحب حساب در ایران زندگی می‌کند ممکن است موجب محدود یا بسته شدن حساب پی پال شود، پس غیر از اینکه باید از یک وی پی اس استفاده کنید باید به سایر موارد هم دقت کنید، مثلا واریز کننده‌ی پول به حساب شما نباید در بخش توضیحات واریز اشاره‌ای به ایران، تهران و هر موردی که مربوط به ایران است، داشته باشد.

 

  • میزان مبلغ واریزی و منبع آن هم برای پی پال مهم است، دقت کنید که از دریافت مبالغ زیاد و همچنین دریافت پول از منابع ناشناس و مشکوک خودداری کنید.
    درصورتی که حساب پی پال وریفای شده داشته باشید، می‌توانید حداکثر تا 10 هزار دلار در هر تراکنش پول جابجا کنید. ولی اگر هنوز حسابتان وریفای یا تایید نشده است، تنها تا سقف 500 دلار در ماه می‌توانید تراکنش انجام دهید.
    بهتر است در 10 تراکنش اول (چه دریافت و چه پرداخت) محدوده ی 200 دلار را لحاظ کنید و بیشتر از آن تراکنش انجام ندهید، هرچند قوانین پی پال برای این موضوع روشن نیست و موارد گفته شده از روی تجربه و سعی خطا بوده است ولی با توجه به اینکه اگر حساب معلق (on-hold) و یا لیمیت شود مشکل احراز هویت و اثبات صحت درآمد پیش خواهد آمد که بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کنید.

 

  • حتی با رعایت تمامی اقدامات احتیاطی هم احتمال محدود یا بسته شدن حساب پی‌پال وجود دارد، در نتیجه بهتر است به محض دریافت پول در پی پال آن را برداشت کنید.
    روش های زیادی برای نقد کردن حساب پی پال وجود دارد، از جمله سایت‌های واسطه‌ی خدمات ارزی که اکثراً دلار پی پال را با قیمت خوبی می‌خرند.
    روش دیگر این است که از سایت‌های  صرافی ارز دیجیتال، تتر یا USDT بخرید و دلار پی پال را به ارز دیجیتال تبدیل کنید و آن را داخل کیف پول‌تان نگه دارید. ضمناً فروش تتر هم در ایران بسیار آسان است و می‌توانید از خدمات صرافی‌های ارز دیجتال ایرانی برای نقد کردن و تبدیل آن به ریال استفاده کنید.
سخن آخر

باید قبول کنیم این روزها که در شرایط سخت تحریمی هستیم و ریسک‌های مالی زیادی را باید بپذیریم ولی با رعایت احتیاط‌ و موارد ذکر شده و همچنین مطالعه‌ی قوانین پی پال، می‌توانیم این ریسک‌ها را کاهش دهیم، از داخل ایران درآمد ارزی داشته باشیم و با حساب پی پال دستمزدمان را دریافت کنیم.

ما در ارزیشو تمام راهنمایی‌های لازم را در مسیر درآمدزایی دلاری به شما آموزش می‌دهیم، از اولین قدم و نحوه‌ی شروع تا دریافت و نقد کردن درآمد دلاری. شما هم می‌توانید نظر و دیدگاه خود را درباره‌ی نقل و انتقالی مالی و نحوه‌ی دریافت دستمزد، برای ما بنویسید. هم‌چنین، برای دریافت مطالب ما رو ایمیل‌تان، نشانی ایمیل خود را در باکس بنفش رنگ پایین صفحه بگذارید. 

رفع مسئولیت: تمامی اطلاعاتی که در این مقاله و سایر مطالب سایت و اینستاگرام ارزیشو گفته می‌شود صرفاً جنبه‌ی آموزشی و بیان تجربه دارد و شما خودتان مستقیماً مسئولیت حساب پی پال یا سایر اکانت‌های مشابه و مرتبط را به‌عهده دارید.

در صورتی که سیمکارت خارجی ، آدرس و حساب بانکی برای ساخت حساب پی پال ندارید می توانید از خدمات شرکت میناپی مالزی برای ساخت یک حساب وریفای شده پی پال استفاده کنید. این حساب به صورت پی پال بیزنس است و با پشتیبانی میناپی تا حد زیادی خیال شما را از مشکلات احتمالی بسته شدن حساب رفع می کند.

پی پال بیزنس وریفای شده + پشتیبانی

3/400/000 تومان

2/397/000 تومان

-اکانت‌ وریفای شده پی پال بیزینس به نام متقاضی باز و وریفای میشود، بنابر این نیاز به عکس شفاف از پاسپورت متقاضی می‌باشد.

-زمان انجام کار بین ۱ تا ۳ روز کاری ، بعد از ثبت سفارش می‌باشد.

-متقاضی باید برای اکانت‌ وریفای شده پی پال ،یک ایمیل و پسورد ورود به ایمیل ارائه کند. بهتر است این ایمیل از ایمیل روتین شما که برای عضویت در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید متفاوت باشد. ضمنا این آدرس ایمیل دقیقا آدرس پی پال شما خواهد بود.

-اکانت وریفای شده پی پال از نوع بیزینس می‌باشد و امکانات بسیار زیادی ،از قبیل درگاه ارزی آنلاین، سیستم حرفه‌ای اینویس و غیره را دارد.

روی این حساب پی پال یک سیم کارت مالزی فیزیکی هم به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است.

–اکانت پی پال از طریق حساب بانکی در مالزی وریفای میشود و محدودیتی برای استفاده نخواهد داشت.و هیچ کارت ویزا و مستر به آن متصل نیست.

-حساب بانکی متصل به اکانت پی پال ،صرفا جهت وریفای کامل حساب می‌باشد،بنابر این متقاضی نباید درخواست برداشت وجه به آن حساب بانکی را بدهد.

-در صورت نیاز به مستر یا ویزا کارت ، میتوانید از مینا پی و یا شرکت‌های دیگر تهیه کنید و به اکانت پی پال خود متصل کرده و از آن استفاده کنید.

-جهت اتصال به حساب پی پال باید از IP مالزی استفاده کنید، جهت دریافت مشاوره خرید VPS میتوانید با کارشناسان میناپی در ارتباط باشید.

پست های مرتبط