ثبت نام و ساخت اکانت پی پال در ایران به صورت آنلاین و از طریق گوشی موبایل

همه چیز درمورد حساب پی‌پال و نحوه‌ی ساخت آن

پی‌پال، روشی بین‌المللی برای نقل و انتقال پول، پرداخت آنلاین یا دریافت درآمد است. در این مقاله، هرآن‌چه که باید در رابطه با ساخت حساب پی پال، ساز و کار آن، نحوه‌ی شارژ و نقل و انتقال ارز در پی‌پال بدانید، برای شما گردآوری شده‌است.

مواردی که در این مقاله میخوانید:

  • ساز و کار پی‌پال چگونه است؟
  • نحوه افتتاح حساب پی‌پال به چه شکل است؟
  •  انواع حساب‌های پی پال کدامند؟
  • مزایای پی‌پال چیست؟
  • انتقال پول از پی‌پال به حساب بانکی چگونه صورت می‌گیرد؟

 

ساز و کار پی پال

پی پال بیش از یک دهه است که در حوزه ی سیستمهای پرداخت ارزی آنلاین فعالیت دارد.

این نرم افزار یک سرویس مالی آنلاین است که به شما امکان میدهد با استفاده از یک حساب اینترنتی مطمئن،هزینه اقلام خریداری شده خود را پرداخت کنید.شما به سادگی میتوانید اطلاعات بانکی و کارت اعتباری خود را به این سامانه اضافه کنید و در مواقع لزوم هزینه های اقلام خود را  با استفاده از پرداخت ارزی با پی پال انجام دهید، همچنین می توانید یکی از کارت های بانکی خود را به عنوان روش پرداخت پیش فرض تنظیم کرده و مورد استفاده ی خود قرار دهید.

علاوه بر پرداخت ارزی با پی پال، شما می توانید از طریق این سرویس، پول نیز دریافت کنید.هر پول دریافت شده، در حساب پی پال شما قرار می گیرد و می توانید هنگام پرداخت و با استفاده از سیستم موجود برای کارت های اختصاص یافته، از آن استفاده کنید.

همچنین شما به وسیله پی پال می توانید انتقال پول از سامانه خود به یکی از حساب های بانکی یا کارت های اختصاص داده شده ی خود، انجام دهید.

توجه داشته باشید که اکثر خدمات این نرم افزار کاملاً رایگان است، به طور مثال انتقال پول از پی پال برای دوستان یا خانواده خود، اما خدمات رایگان تا زمانیست که نیاز به تبدیل ارز نداشته باشید.

اپلیکیشن پی پال بصورت آنلاین و از طریق مرورگر یا برنامه های تلفن همراه کار می کند. هنگام پرداخت آنلاین، فقط کافی است که با دنبال کردن دستورالعمل های ساده روی صفحه، به دنبال نماد PayPal بروید و از آن استفاده کنید.

استفاده از اپلیکیشن موبایل پی پال برای پرداخت و دریافت ارز و دلار

 

استفاده از پی پال

در حالی که این روزها سیستم های پرداخت آنلاین زیادی مانند اپل پی و گوگل پی وجود دارد، پی پال چندین مزیت اضافی را به کاربران خود ارائه می دهد. به طور نمونه:

  • شما می توانید گزینه پرداخت آنلاین به وسیله نرم افزار پی پال را در هزاران وب سایت مشاهده کنید.
  • این نرم افزار خدمات ضمانت، محافظت از خریدار را به کاربران خود ارائه می دهد، همچنین نرم افزار پی پال به کاربران خود اطمینان می دهد در صورتی که کالایی را که به صورت آنلاین خریداری می شود با توضیحات فروشنده مطابقت نداشته باشد، کاربر بازپرداخت وجه خود را دریافت کند. این امر به ویژه هنگام خرید اقلام در وب سایت هایی مانند ای بی، جایی که معمولاً ضمانت خرید وجود ندارد، بسیار مفید خواهد بود.
  • یکی دیگر از دلایل استفاده از پی پال این است که این اپ یک لایه امنیتی بیشتر برای پرداخت ها ایجاد می کند. از آنجا که لازم نیست در هر بار خرید، جزئیات کارت یا شماره سی سی وی خود را وارد کنید، در نتیجه فروشگاه های آنلاین اطلاعات شما را در بانک اطلاعاتی خود نخواهند داشت.

نحوه افتتاح حساب پی پال

در حالت کلی ساخت حساب پی پال امر آسانی است. یک کاربر کافیست وارد سایت PayPal.com شود و روی دکمه ثبت نام کلیک کند. سپس از او سؤال می شود که آیا می خواهد برای یک حساب شخصی یا بیزینسی ثبت نام کند و سپس وارد مرحله ورود اطلاعت کاربر می شود. پس فراموش نکنید که جزئیات کارت بانکی، اعتباری خود را در اختیار داشته باشید.لازم به ذکر است که اپ پی پال برای دستگاه های iPhone و Android وجود دارد. اما به دلیل تحریم هایی که این نرم افزار برای کاربران ایرانی خود اعمال کرده است و فیلتر بودن پی پال در ایران، مراحل ساخت حساب پی پال در ایران کمی پیچیده تر است. یک کاربر ایرانی برای ساخت حساب پی پال نیازمند یک اکانت وریفای شده است که شرکت های معتبری در ایران به واسطه ی تعاملاتی که با کشورهای همسایه دارند، می توانند این خدمات را به کاربران ایرانی خود ارائه دهند. این شرکت ها، کاربران را از طریق اتصال به یک سیستم  در خارج از کشور ایران، به حساب های خود متصل می کنند و پس از آن کاربران ایرانی نیز به راحتی و فقط با یک ایمیل و رمز عبور می توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

 

شارژ حساب پی پال

نحوه شارژ حساب پی پال  نیز همچون افتتاح حساب برای کاربران ایرانی کمی پیچیده تر از حالت معمول است. باز بهترین و امن ترین حالت برای شارژ حساب پی پال برای ایرانیان، کمک گرفتن از شرکت های معتبر خدمات رسانی نرم افزار پی پال در ایران است. این شرکت ها با گرفتن حداقل کارمزد، اقدام به شارژ حساب پی پال شما با هر نوع ارز در خواستی از جمله دلار و یورو خواهند کرد.

انواع حساب های پی پال

پی پال دو نوع حساب متفاوت را به کاربران خود ارائه می دهد. پی پال برای استفاده شخصی شما (حساب شخصی) و پی پال برای بیزینس شما (حساب بیزینسی).

لازم به ذکر است که ثبت نام برای هر دو حساب کاربری رایگان است و هر نوع حساب،  ویژگی ها و قابلیت های مختلفی را به کاربران خود ارائه می دهد. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از حساب ها برای شما مناسب است ، به ادامه مطلب توجه کنید.

 

مزایای پی پال

مزایای داشتن یک حساب شخصی  در نرم افزار پی پال:

  • با استفاده از کارت اعتباری یا حساب بانکی خود در وب سایت های مختلف خرید انجام دهید.
  • از دوستان و خانواده خود پول دریافت کنید.
  • به دلیل اعتبار، امنیت بالا و استفاده بیش ازصدوپنجاه میلیون کاربر از پی پال، این سامانه ابزاری فراگیر و بین‌المللی برای نقل و انتقال پول و پرداخت آنلاین در بسیاری از کشورها است.

 

مزایای داشتن یک حساب بیزینسی در نرم افزار پی پال:

  • به نام شرکت یا نام تجاری خود فعالیت کنید.
  • این حساب به شما امکان می دهد که حق دسترسی جداگانه به هر یک از کارمندان خود بدهید.
  • لازم به ذکر است که برای داشتن حساب کاربری بیزینسی نیازی به داشتن یک “تجارت” ثبت شده ندارید. بیزینس شما می تواند یک DBA باشد.
  • همچنین می توانید چندین حساب کاربری بیزینسی داشته باشید (فقط به یاد داشته باشید که هرکدام باید به یک حساب بانکی / کارت اعتباری متصل شوند).
  • هیچ هزینه ماهانه برای هر یک از حساب ها پرداخت نخواهید کرد.

 

و خدمات اضافی حساب های پی پال شامل موارد زیر است:

  • وب سایت پرداخت حرفه ای (به شما امکان می دهد پی پال را به سبد خرید متصل کنید و کارت های اعتباری را بدون انتقال مشتری به پی پال شارژ کنید).
  • پرداخت های مکرر
  • اگر سرمایه گذاری های مختلفی انجام می دهید و می خواهید برای هر یک از آنها یک حساب پی پال جداگانه داشته باشید، می توانید یک حساب “زیرشاخه” تنظیم کنید که به حساب اصلی شما مرتبط باشد.
  • برای راه اندازی یک حساب کاربری زیر شاخه، یک حساب پی پال جدید ایجاد کرده و سپس با شرکت پی پال تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا حساب جدید را به حساب اصلی پی پال شما پیوند دهند.

 

مواردی که باید یک شخص برای حساب پی پال خود در نظر بگیرد:

  • بهتر است کسانی که به طور مداوم از خدمات پی پال استفاده می کنند، اقدام به باز کردن حساب کاربری کنند، زیرا در غیر این صورت این افتتاح حساب، برای کاربران به صرفه نخواهد بود.
  • به هیچ عنوان در هنگام انتقال ارز نباید نامی از کشور ایران برده شود در غیر این صورت حساب شما بلاک و یا لیمیت می شود.

در حالت کلی:

  • حساب کاربری شخصی:

برای افرادی که بصورت آنلاین خرید و پرداخت می کنند، توصیه می شود.

 

  • حساب کاربری ویژه:

برای فروشندگانی که مایل به پرداخت آنلاین هستند و همچنین خرید آنلاین انجام می دهند، توصیه می شود.

 

  • حساب کاربری بیزینسی:

برای تجارتی که تحت نام شرکت / گروه فعالیت می کنند، توصیه می شود.

از ویژگی های اضافی این حساب، اجازه دسترسی محدود 200 کارمند به حساب کاربری و ایمیل سرویس خدمات مشتریان، برای پیگیری های سریعتر است.

 

دریافت پول یا حق الزحمه در حساب پی پال

اگر از پی پال برای پرداخت محصولات و خدماتی که به صورت آنلاین می فروشید، استفاده می کنید، نیاز به انتخاب یک نوع سرویس پرداخت دارید. همه راه حل های تجارت الکترونیکی مانند: Shopify ، WooCommerce و Easy Digital Downloads به شما امکان می دهند تا از خدمات پرداخت پی پال استفاده کنید.

 

انتقال یا ارسال پول از پی پال به حساب بانکی دیگر

کاربران ایرانی کافیست با مراجعه به وب سایت های معتبر خدمات رسانی نرم افزار پی پال در ایران و تکمیل فرم درخواست انتقال یا ارسال پول از حساب پی پال خود به حساب بانکی دیگر، منتظر انجام این خدمات به وسیله ی این شرکت ها باشند.

 

نحوه نقد کردن و دریافت دلار یا ارز حساب پی پال در ایران

همان طور که در مطالب بالا نیز گفته شد، نحوه نقد کردن و دریافت دلار یا ارز حساب پی پال در ایران نیز باید توسط یک شرکت معتبر واسطه انجام شود. این شرکت های معتبر تحت نظر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی هستند و در کمترین زمان، بالاترین سرعت و حداقل کارمزد شروع به نقد کردن و واریز مبلغ ریالی به حساب بانکی شما خواهند کرد.

امروزه ما در یک اقتصاد جهانی در حوزه ی تجارت  الکترونیکی زندگی می کنیم که فقط یک صفحه نمایش رایانه ای از یکدیگر فاصله داریم و این ویژگی باعث شده است که خریدن اقلام بصورت آنلاین، از فروشگاه هایی در یک کشور دیگر امر متداولی باشد و پی پال روشی ایمن، قابل اعتماد و کارآمد برای خرید کالا یا خدمات آنلاین از هر فروشگاهی، در هر کشوری می باشد.

پست های مرتبط