کسب درآمد دلاری در حرفه عکاسی از سایت شاتراستاک

در این ویدئو یاد می گیری

راه های زیادی برای کسب درآمد دلاری از حرفه عکاسی وجود دارد. در این مطلب به بررسی یکی از بهترین سایت های این حوزه پرداختیم. همچنین سیاست های جدید این سایت، میانگین درآمد از فروش عکس نیز بیان کردیم.

کسب درآمد دلاری در حرفه عکاسی از سایت شاتر استاک

در این مطلب به موضوع کسب درآمد دلاری از سایت شاتراستاک می پردازیم. در مطلب قبلی به کسب درآمد دلاری از سایت 500px پرداختیم. در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین سایت ها در زمینه درآمد زایی از حرفه عکاسی را معرفی کنیم.

سایت های خیلی زیادی در این زمینه وجود دارند. مثل Adobe stock, pond 5, big stock  black box.

خیلی از عکاس ها اعتقاد دارند سایت شاتراستاک بهترین سایت در زمینه درآمد زایی از حرفه عکاسی است. البته قبل از سیاست های مالی جدید اش. این سایت یک فروشگاه جهانی برای خرید و فروش عکس و ویدئو است.

در این سایت چه نوع اکانت هایی می توان داشت؟

شما در این سایت می توانید دو نوع اکانت داشته باشید.

 

1. اکانت کاستومر یا همان مشتری

 

2. اکانت کانتربیوتر یا همون مشارکت کننده 

 

کانتربیوتر ها افرادی هستند که عکس و یا ویدئوهایشان را در این  سایت برای فروش قرار می دهند و کاستومر ها افرادی هستند که این محصولات دیجیتال را خریداری می کنند.

چه نوع محتوایی را می توان در این سایت برای فروش گذاشت؟ 

 

شما در این سایت سه نوع محتوا را می توانید برای فروش قرار دهید.

1. عکس

 عکس های شما باید فرمت JPG داشته باشه و حداقل حجم آن ها نیز باید 4 مگا پیکسل باشد.

 

2. وکتور و ایلاستریشن

 فایل هایی با فرمت EPS و با حداکثر اندازه 15 مگابایت یا عکس های JPG با حداقل رزولوشن 4 مگاپیکسل.

 

3. ویدیو

تایم ویدیوها باید بین 5 تا 60 ثانیه باشد.

 

شما برای اینکه بتوانید این سه نوع محتوا را برای فروش در سایت قرار دهید، باید ابتدا اکانت کانتربونتر درست کنید. از طریق این لینک می توانید اکانت کانتربیوتر یا همان مشارکت کنند بسازید.

نکات مهم

 

چند نکته مهم درباره این سایت وجود دارد که قبل از شروع فعالیتتان در این سایت باید بیدانید.

 

1. متاسفانه کاربرهای ایرانی نمیتوانند در این سایت حساب کاربری داشته باشند. پس هنگام ثبت نام باید از وی پی ان و یا وی پی اس استفاده کنید.

 

2. تا وقتی کسی محصولات دیجیتالی شما را خریداری و یا دانلود نکند، شما هیچ درآمدی از این سایت نخواهید داشت.

3. تا زمانی که شما 35 دلار در حسابتان موجود نباشد، نمیتوانید پولی را دریافت کنید. برای مثال اگر شما 10 دلار از طریق فروش عکس پول دریافت کردید باید صبر کنید تا موجودی حسابتون به  35 دلار برسد و بعد قادر خواهید بود پول را از حسابتان خارج کنید.

 

سیاست های جدید سایت شاتراستاک و تاثیر آن در درآمد شما

درآمد شما از فروش هر عکس وابسته به فردی است که عکس شما را خریداری می کند است. همانطور که در ابتدا متن اشاره کردم دو نوع اکانت در این سایت وجود دارد. افرادی که به عنوان مشتری در این سایت ثبت نام می کنند می توانند اشتراک در این سایت خریداری بکنند.

در 26 می کانتر بیوترهای شاتر استاک ایمیلی تحت عنوان این که سیاست های مالی این سایت تغییر کرده است و از اول ماه june نیز اعمال میشود، دریافت می کنند.

 

و اما این سیاست های جدید چه بود؟

 

تا قبل از ماه june سیستم پرداخت به کانتربیوترها به این صورت بود:

کسب درآمد دلاری از فروش عکس

همانطور که در این عکس می بینید هر چه مجموع درآمد شما از این سایت بیشتر باشد، لول شما بالاتر می رود و به تبع آن درآمدتان افزایش می یابد. در واقع سیستم قبلی کانتربیوترها را ترغیب می کرد تا فعالیتشان را در این سایت افزایش دهند.اما سیستم پرداخت جدید اینطور نیست.

درآمد دلاری از سایت شاتراستاک
درآمد دلاری از سایت شاتراستاک
درآمد دلاری از سایت شاتراستاک

 

همانطور که در این تصویر دیدید، هر سال اکانت شما ریست می شود و به لول 1 بر میگردد. تصور کنید یک سال بسیار زحمت کشیدید و توانسته اید به لول 4 برسید. اما وقتی سال جدید می آید دوباره به لول 1 بازگردانده می شوید و درآمدتون کاهش می یابد.

متاسفانه هنوز کسی اطلاعات خیلی زیادی درباره این سیستم جدید شاتر استاک ندارد. اما این را به یاد داشته باشید که کمترین درآمد یک کانتربیوتر از هر عکس با این سیستم جدید 10 سنت است ولی با سیستم قبلی 25 سنت بود.

با این سیاست جدید بسیاری از افراد تصمیم گرفتند اکانت خود را در این سایت دی اکتیو کنند و به سایت های دیگر روی بیاورند.

اما نکته قابل توجه این است که به خاطر ارزش بالای دلار در کشور ما شاید هنوز هم با این سیاست های جدید کسب درآمد دلاری از سایت شاتراستاک برای ایرانی ها سود زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط