راه کج به منزل می‌رسه؟ | خریدن ویو و سابسکرایب یوتیوب

این مطلب برای شما نوشته شده تا اول به جواب این سوال برسیم:

دقیقاً چرا می‌خواهیم بازدید ویدیو یا سابسکرایب کانال‌مان را زیاد کنیم؟

چرا باید به خودم این‌همه سختی بدهم و دیگران را التماس کنم که ویدیوهایم رو ببینند؟ بهتر است 100 یا 1000 سابسکرایب اول را بخرم. گوگل را باز می‌کنم و منتظر نتیجه‌ی “قیمت سابسکرایب یوتیوب” می‌مانم. بله! اولین سایتِ باز شده چه نکاتی را نوشته! با توجه به اینکه اولین سایتی است که گوگل پیشنهاد داده، حتماً معتبر است و باعث پیشرفتم می‌شود. قسمتی از آن‌چه که در صفحه‌ی اول آن سایت نوشته شده است، به شرح زیر می‎‌باشد:

چرا باید سابسکرایبر یوتیوب بخریم؟

منبع: سایت رتبه اول گوگل در فروش سابسکرایب و ویو

  • اولین دلیل استفاده از این خدمات رسیدن به حدلازم 1000 سابسکرایبر جهت شروع درآمد دلاری از یوتیوب است.
  • دوم اضافه‌شدن سریع‌تر اعتبار کانال است، به این دلیل که بازدید کننده‌های روزانه خودتان، با دیدن اعضای بالای کانال، به زدن دکمه‌ سابسکرایبر بیشتر ترغیب می‌شوند.
  • سوم بالا بردن رنک کانال و افزایش قدرت کانال در شبکه‌ سراسری کاربران یوتیوب است که اهمیت زیادی در رشد و وایرال شدن ویدیوهای شما دارد.
  • چهارم گرفتن یوزرنیم یونیک به جای آدرس کانال با حروف‌های طولانی و غیر قابل حفظ شدن! که با داشتن 100 فالوور یوتیوب شما می‌توانید نام یونیک و برند زیبایی برای کانال خود انتخاب کنید.
  • پنجم گذاشتن لایو در یوتیوب است که باید حتماً بالای 1000 سابسکرایبر داشته باشید تا این امکان را داشته باشید.
  • در نهایت بهترین دلیل این است که بزرگ‌ترین سرمایه شما زمان شماست که باید در آن صرفه‌جویی کنید و چه خوب است اگر یک راه میانبر برای آن انتخاب کنید.

قانع کننده است؟ بگذارید خیلی شفاف بگویم، دارند سر شما را با این دلیل‌های به ظاهر منطقی شیره می‌مالند. برای اثبات این قضیه، بیایید همه‌ی دلیل‌های دروغ‌شان را به دقت بررسی کنیم.

1. با سیستم کسب ‌درآمد از یوتیوب آشنایید؟

سابسکرایبرها آدم‌های واقعی نیستند تا ویدیوی شما را ببینند! حتی اگر (به فرض محال) واقعی باشند، آیا محتوای درخوری دارید که این میزان از ویو را ایجاد کند؟ آیا می‌دانید برای رسیدن به مرحله‌ی مانیتایز (کسب درآمد مستقیم از یوتیوب) کل کانال شما توسط یک متخصص یوتیوب بررسی می‌شود و زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد؟ از کجا معلوم که کانال‌تان توسط این بازرس تأیید شود؟ جدا از این حرف‌ها فکر می‌کنید که یوتیوب با سیستم پیشرفته و قدرتمندش، متوجه جعلی بودن سابسکرایب‌ها نمی‌شود؟

حتی اگر کانال مانیتایز شود، چه فایده‌ای دارد؟ خودتان بهتر می‌دانید که ویدیوهایتان مخاطب واقعی ندارد، وقت و هزینه‌ی خود را به پای یک قرون دوهزاری می‌گذارید که از یوتیوب می‌رسد؟ فکر می‌کنم کوهی که از یوتیوب برایتان ساخته‌اند، کاه است. ابتدا باید با سیستم مانیتایز یوتیوب آشنا شوید.

سیستم کسب درآمد مستقیم از یوتیوب چگونه است؟

سابسکرایب بالای 1000 یا ویوی بالای 4000 تضمین کننده‌ی رسیدن به درآمد از یوتیوب نیست. برای رسیدن به درآمد از یوتیوب، باید چند مرحله را پشت سر بگذاریم. به طور خلاصه باید:

در قدم اول، محتوایی منتشر کنیم که نقض‌کننده قوانین یوتیوب نباشد

از مهمترین دغدغه‌های یوتیوبرها، اخطار کپی‌رایت است. سه اخطار کپی‌رایت باعث حذف کانال یوتیوب می‌شود. کپی‌رایت مسئله‌ی خیلی مهمی است که حتماً باید اطلاعات دقیقی از شرایط آن داشته باشید. به مقاله‌ی کپی‌رایت، پلیس فتای یوتیوب، سر بزنید تا جواب تمام سوال‌هایتان را در آن پیدا کنید.

و بعد، 1000 سابسکرایبر داشته باشیم و در مدت زمان 12 ماه (یا کمتر) کانال به 4000 ساعت ویو برسد

رسیدن به این عدد و رقم فقط با استمرار در تولید محتوای باکیفیت و جذاب، ممکن می‌شود. یوتیوب قدرتمند‌ترین سیستم‌های هوشمند را دارد تا تخلف کاربرانش را تشخیص دهد. حتی نیروی انسانی خبره کانال شما را موشکافی می‌کند تا صلاحیت کانال را برای مانیتایز شدن تأیید کند، می‌تواند تقلب شما را تشخیص دهد. شک نکنید که زیرپا گذاشتن قوانین یوتیوب، عواقب سنگین و غیرقابل بازگشتی دارد.

دقت کنید! بعد از مانیتایز شدن، از طریق “تبلیغ‌ها” درآمد بدست می‌آورید، نه با ویو یا سابسکرایب یوتیوب!

به فرض که مانیتایز شده باشید و تعداد زیادی سابسکرایبر و ویو داشته باشید. آیا می‌دانید یوتیوب به این راحتی‌ها به شما پول نمی‌دهد؟ مخاطب ویدیو باید روی تبلیغ کلیک کند. سابسکرایبر‌های قلابی چطور می‌توانند روی تبلیغ کلیک کنند؟ البته تبلیغ‌ها انواع مختلفی دارند و راه رسیدن به درآمد از هر کدام از آن‌ها متفاوت است. ولی شرکت‌ها برای پخش شدن تبلیغ‌شان هزینه‌های هنگفتی می‌پردازند و معمولاً راه کلیک بر روی تبلیغ را برای پرداخت هزینه انتخاب می‌کنند.

2. سابسکرایبرهای تقلبی، امید واهی‌اند

با رشد دانش در شبکه‌های اجتماعی، افراد اکثراً می‌دانند که برای دیدن اعتبار واقعی کانال، باید فاکتورهای مهم دیگر را هم بررسی کنند. اتفاقاً مخاطب‌ها روی اعداد و ارقام حساس شده‌اند و از افرادی که می‌خواهند از این روش مخاطب جذب کنند دوری می‌کنند. پس به کسب اعتبار از این راه امید نداشته باشید.

3. برای رشد، به مخاطب‌هایی با مغزهای واقعی نیاز دارید

وایرال شدن توسط مخاطب‌های واقعی انجام می‌شود، زیرا باید در جهت نیاز مخاطبان باشد، و با احساسات آن‌ها هم‌سو شود. اگر محتوایی دارید که قابلیت وایرال شدن دارد،لازم ست که الگوریتم‌های سئو را رعایت کنید. همچنین باید بازخوردهای زیادی از سمت مخاطب‌ها دریافت کنید (ذخیره شدن ویدیو، لایک و کامنت، ارسال شدن به دیگران توسط بیننده‌ها) تا یوتیوب تشخیص دهد که محتوایی که تولید کرده‌اید مورد پسند است. در این صورت آن را به افراد بیشتری پیشنهاد می‌دهد. اگر سابسکرایبر یوتیوب خریده باشید، هیچ کدام از این تعاملات رخ نمی‌دهد.

4. تغییر آدرس URL بعد از 100 سابسکرایبر انجام می‌شود، ولی اسم کاربری ربطی به تعداد سابسکرایب‌ها ندارد

اسم کاربری کوتاه، به تعداد سابسکرایبرها وابسته نیست. پس با هر تعدا سابسکرایب که دارید، اسم کانال را فارغ از طول آن انتخاب می‌کنید. ولی تغییر آدرس اینترنتی کانال (URL) زمانی فعال می‌شود که 100 سابسکرایبر یوتیوب داشته باشید. این قابلیت،حالتی تزئینی است و در این مرحله از رشد، فرقی به حال شما یا مخاطبان شما ندارد که به خاطر آن برای خریدن سابسکرایب تشویق کننده باشد.

5. برای گذاشتن Live به 1000 سابسکرایبر احتیاج دارید، اما live را برای خرزو خان می‌گذارید؟

مخاطب‌هایی که وجود ندارند، چطور باید لایو را ببینند؟ حتی همان چند نفر از دوستان شما که وارد لایو می‌شوند هم تعداد افراد حاضر در لایو را می‌بینند. در این حالت هیچ تناسبی بین تعداد سابسکرایبرها و تعداد افرادی که در لایو هستند هستند وجود ندارد. پس تحت این شرایط ترجیح می‌دهید برای حفظ آبرو همین لایو را هم نگذارید. لایو استریم، قابلیتی برای ارتباط بیشتر با مخاطبانی‌ست که دوست دارند با شما به صورت مستقیم در ارتباط باشند. باید هدف از این ملاقات زنده را مشخص کنید تا ارتباط موثری بین شما و مخاطبانتان شکل بگیرد.

6. قواعد اصلی رشد را یاد بگیرید

با خریدن سابسکرایبر و ویو، کانال شما در نهایت مسدود می‌شود و دروغ چرا؟ در کل از نظر زمان، صرفه‌جویی بزرگی در زندگی شما رخ می‌دهد. اگر الان نمی‌توانید سابسکرایب یوتیوب بگیرید، پس در آینده هم این اتفاق نمی‌افتد. بهتر نیست از همین الان بر روی مسائل دیگری تمرکز کنید تا در آن‌ها رشد کنید؟

اگر واقعا مصمم هستید تا در یوتیوب فعالیت کنید، لازم است اصول کار را بدانید. برای رشد کانال اطلاعاتی به‌روز بدست بیاورید. تنها راه رشد واقعی، استفاده از اصول سئو در کنار تولید محتوای خوب و باارزش است. یعنی باید نیاز مخاطب‌ را بشناسید و به او کمک کنید که محتوای شما در دسترسش قرار بگیرد. همچنین حمایت اطرافیان، دوستان و آشنایان هم در ابتدای مسیر به شما کمک می‌کند و دلگرمی بخش است.  

کلام آخر

افراد سواستفاده‌گر از کمبود اطلاعات شما به درآمد قابل توجهی می‌رسند. به جای میانبری که به بن‌بست منتهی می‌شود، اصول و قواعدِ فعالیتِ حرفه‌ای را یاد بگیرید. ما در ارزیشو با ارائه خدمات تخصصی خود، شما را در این مسیر همراهی می‌کنیم تا با آگاهی و چشم باز قدم از قدم بردارید. اگر سوالی دارید، کامنت بگذارید تا سوال شما را با کمال میل جواب دهیم، یا سری به صفحه‌ی سوالات متداول یوتیوب بزنید تا مشکل خود را از بین سوال و جواب‌های رایجِ یوتیوبی پیدا کنید.

اگر من جای شما باشم، بدون معطلی وارد سرزمین یوتیوبی ارزیشو می‌شوم. باشگاه یوتیوبرها، دوره‌ی آموزش یوتیوب، کتابچه‌ راهنمای یوتیوب، حتی چگونگی نقد کردن درآمد دلاری، به صورت یک‌جا برای شما گردآوری شده‌است.   

پست های مرتبط