نکات یوتیوبر شدن

در این ویدئو یاد می گیری

این مقاله سوالات پر تکراری که معمولا در ابتدا مسیر یوتیوبر شدن پرسیده می شود را بررسی کردیم. سوالاتی مانند انتخاب لوکیشن، نحو دریافت درآمد یوتیوب، انتخب موضوع و غیره.

5 سوال پرتکرار در ابتدا مسیر یوتیوبر شدن

ما در این مقاله به 5 مورد از نکات یوتیوبر شدن اشاره کردیم. اگر قصد شروع کار در یوتیوب را دارید، در این مطلب به 5 سوال پر تکراری که معمولا در در این مرحله پرسیده می شود، پاسخ دادیم.

محتوای این مقاله از سوال های شما نوشته شده، ما سعی کردیم پر تکرار ترین سوال های شما را دسته بندی کنیم  تا در مورد آن تولید محتوا کنیم.

سوال اول

هنگام ساخت کانال لازم به استفاده از وی پی اس است؟ یا شماره غیر ایرانی برای وریفای اکانتم باید استفاده کنم؟

میترسم یوتیوب متوجه شود که ایرانی هستم و به خاطر تحریم پولم را پرداخت نکند!

برای ساخت کانال نیازی به استفاده از وی پی اس نیست. می توانید از وی پی ان استفاده کنید. با شماره ایرانی هم برای وریفای مشکلی پیش نمی آید (حداقل طبق اطلاعات و تجربه ای که تا به امروز داریم)

اگر درباره ساخت کانال در یویتوب سوالی دارید، میتونید این مطلب را مطالعه کنید.

تا موقعی که به مرحله درآمدزایی نرسیدید نگران این موارد نباشید.

هر وقت شرایط مانیتایز را داشتید باید کانال یوتیوب تان را به حساب ادسنس وصل کنید که در آن صورت  داستان کامل عوض میشود و شما دو راه دارید. 

1. کمک گرفتن از دوستان و آشنایان مقیم خارج

2. شرکت های واسطه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درآمد دلاری در ایران پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید.

سوال دوم

لوکیشن را کجا انتخاب کنم؟

هر سه کشور فارسی زبان یعنی ایران، افغانستان و تاجیکستان در برنامه ی یوتیوب پارتنر حضور ندارند و نباید اینا سه کشور را انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای انتخاب لوکیشن کشور ترکیه است.

سوال سوم

از داخل ایران چطور میتوانم پولم را دریافت کنم؟

این سوال پرسش خیلی از افراد است، در حالیکه هنوز شروع نکردند! یکی از نکات یوتیوبر شدن این است که بدانید که تا وقتی به 1000 سابسکرایبر و 4000 هزار ساعت واچ تایم نرسید شرایط درآمدزایی و دریافت پول را ندارید پس فعلا نگران این موضوع نباشید. فقط بدانید که راهش هست. ما در ارزیشو به شما شرکت های معتبری را معرفی می کنیم که با دریافت یک کارمزد منصفانه پول شما را دریافت و در ایران به شما پرداخت می کنند.

سوال چهارم

چه موضوعی را انتخاب کنم که جذاب تر باشد؟

در مورد این سوال چندین محتوای خوب درباره نکات یوتیبر شدن تولید کردیم که توصیه می کنم حتما ببینید.

در مجموع حواستان باشد موضوعی مناسب است که هم شما در آن موضوع توانمند باشید و به آن علاقه داشته باشید و هم مخاطب داشته باشد.

علاقه و مهارت را خودتان باید بدانید و تشخصی دهید. 

ولی در مورد ترندهای بازار و تمایل مخاطب میتوانید از خود یوتیوب و گوگل کمک بگیرید. می توانید از سایت گوگل ترند استفاده کنید و دنبال جستجوهای مردم باشید تا متوجه بشوید چه موضوعی مخاطب دارد.

ضمنا یک نیم نگاهی هم به کانال های مشابه و رقیب بیندازید.معمولا در موضوعاتی که محتوا زیاد است، رقابت نیز سخت خواهد بود. اما باز هم غیر ممکن است. فقط باید نوآوری در ایده و اجرا داشته باشید تا بتوانید مخاطب بگیرید.

سوال پنجم

چگونه محتوا تولید کنم؟

در ابتدا باید دسته بندی موضوعی تان را مشخص کنید. قصد دارید راجع به سرگرمی و فان ویدئو بسازید یا موضوعات آموزشی؟ درباره دسته بندی موضوعی یوتیوب پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید.

بعد به این فکر کنید که آیا میخواهید جلو دوربین قرار بگیرید و یا میخواهید از تصویرهای دیگر استفاده کنید و فقط از صدایتان استفاده کنید؟

این تقسیم بندی ها به شما کمک میکند تا مسیرتان را برای تولید و اجرای محتوا مشخص کنید.

نکات یوتیوبر شدن بسیار زیاد است، ولی ما در این مقالعه سعی کردیم به 5 مورد که از اهمیت بالاتری برخورد دار هستند اشاره کنیم. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط