دوران گذار یوتیوب فارسی

در این ویدئو یاد می گیری

ویدئوهای یویتوب را می توان به دو دسته کلی سرگرمی و یادگیری تقسیم کرد. در همه جای دنیا معمولا موضوع سرگرمی طرفداران بیشتری دارد و این مسئله در ایران شاید پر رنگ تر باشد. اما یوتیوب فارسی در حال رشد و افزایش مخاطب هایش است که این باعث شده موضوع آموزش و یادگیری هم پر رنگ شدن و جلب توجه مخاطب هاست.

دوران گذار یوتیوب فارسی

این مطلب به دوران گذار یوتیوب فارسی پرداخته ایم. یوتیوب فارسی در یک سال گذشته خیلی داغ شده است و علی رغم فیلتر بودن مخاطب های آن بسیار رشد کرده است. همین باعث شده تعداد بازدید ها و به تبعش درآمد یوتیوبرهای فعال بالا برود. همینطور رشد نرخ دلار هم باعث شده این درآمد خیلی بیشتر به چشم بیاد. در حال حاضر توجه خیلی از افراد به یوتیوبر شدن جلب شده است. 

یوتیوب دنیای متنوعی از ویدئوهاست و افراد با هدف های مختلفی داخل یوتیوب وقت می گذرونند.

شاید بتوان یک تقسیم بندی ساده برای اهداف مخاطب ها داخل یوتیوب داشت:

  1. سرگرمی
  2. یادگیری

میدانیم در همه جای دنیا ویدئوهای سرگرمی و بازی و فان مخاطبین بیشتری دارند. ولی در ایران این مسئله خیلی پررنگ تر است. شاید به خاطر فیلتر بودن یوتیوب و اینکه قشر خاص جوان تر ها داخل آن فعالتر هستند و شاید به علت بعضی دلایل فرهنگی دیگر.

سرگرمی

از پرچمداران این سبک و سلیقه در یوتیوب فارسی می توان به آریا کئوکسر، میاپلیز و کیودی پای اشاره کرد.

البته که این سبک سرگرمی و بازی و ری اکشن و شوخی های این سبکی دسته شلوغی هستند. همینطور افراد زیادی هم در این زمینه فعالیت می کنند.

آریا کئوکسر که خود صاحب سبک است و با نزدیک به 1000 ویدئو بسیار پر کار است.

کانال میاپلیز که با همسرش ویدئوهای فان تولید می کنند.

کانال کیودی پای

همانطور که دیدید این نوع محتواها در یوتیوب فارسی بسیار پرطرفدار است.همچون ری اکشن به موضوعات خنده دار اینستاگرام و تیک تاک، چالش های بخندی باختی و مجازات هایش و محتوای طنز سرگرم کننده.

 یادگیری

اما یوتیوب فارسی در حال رشد و افزایش مخاطب هایش است که این باعث شده موضوع آموزش و یادگیری هم پر رنگ تر بشود. یوتیوبرهای جدیدی هم با سبک های مختلف  و فرمت نو در حال فعالیت هستند و با سرعت زیادی درحال رشد هستند.

چند نمونه هم از این سبک یوتیوبرها را با هم مرور کنیم:

یکی از نمونه ها از تولید محتوای با کیفیت و تخصصی کانال موبونیوز است. این کانال در زمینه موبایل ویدئو تولید می کند.

و یک کانال حرفه ای دیگه اسکیل وید هست که اول با هدف آموزش نرم افزار های گرافیک و برنامه نویسی شروع کرد و با توجه به رشد یوتیوب در مورد این موضوع هم تولید محتوا میکند. رشد این در چند وقت اخیر خیلی بالا بوده است. 

و یک مثال دیگر نیز در حوزه آشپزی را میتوانید ببینید.کانالی که کمتر از 6 ماه از شروع اش گذشته است. در این مدت این کانال با ارائه ی یک محتوای با کیفیت و اصیل به نزدیک 10 هزار سابسکرایبر و نزدیک 1 میلیون ویو رسیده است.

این هم یک سبک دیگر از فعالیت در یوتیوب هست. ارائه یک محتوای کاربردی و مفید برای مخاطب.

یوتیوب فارسی روز به روز  به یوتیوب انگلیسی نزدیک تر  و توازن بین سرگرمی و یادگیری برای جلب توجه مخاطب بیشتر میشود.

اما میدانستید ک هنوز در خیلی از موضوعات محتوای خوب فارسی نداریم؟درباره مطالعه بیشتر درباره انتخاب موضوع می توانید به این لینک مراجعه کنید.

و همه این ها فرصت هایی هستند که هر فردی زودتر و با کیفیت بهتر داخلش فعال بشود شانس این را دارد که رشد کند و به مانتیایز و موفقیت برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط